Weight loss inspo #2

08

Puh, det endte alligevel med en burger fra Burger Anarchy, 1 liter is og et par glas rødvin i går! Men fra i dag og frem til næste fredag, spiser jeg igen super sundt!! Jeg havde det helt skidt i går aftes efter for meget mad i maven.. Men det var virkelig en god burger!! Den levede helt sikkert op til forventningerne! Men nu er det 100% sund mad indtil på fredag, hvor jeg vejer mig.. Målet er 69,5 kg – mit hemmelige mål er 69 kg eller under..

Vejedag uge 29 + overspisning

vejedag_uge_29

Vægten sidste fredag viste jo 71,9 kg – mest fordi jeg havde valgt at spise VIRKELIG meget junk om torsdagen OG, fordi jeg drak en hel del vand natten til fredag.. Men uanset, hvad jeg end har spist og drukket, så er jeg præcis 2 kg lettere i dag! Hvis man kigger på vægten forrige fredag, har jeg godt nok kun tabt 100 g, men man kan ikke spise SÅ meget junk og forvente, at man bare lige smider de ekstra kg på et par dage.. (Jeg ved jo godt, at det her ikke er fedt – det meste af det er væske! Ellers ville jeg aldrig kunne tabe det så hurtigt!) På den anden side er jeg bare glad for, at jeg kan komme tilbage på sporet på kun en uge! Så er det jo så spørgsmålet, om det er det værd, at spise en masse junk, når man i virkeligheden spilder 2 uger af sit vægttab…?

daarlige_beslutninger

Et par billeder fra sidste torsdag.. Og det var seriøst ikke engang alt, hvad jeg spiste! Mine hovedmåltider var egentlig sådan nogenlunde ok – morgenmad: havregryn med mælk og sukker (300 kcal), frokost: 2 minipizzaer fra Rema1000 (615 kcal), Aftensmad: “One-pan.pasta”, spaghetti, tomat, hvidløg, forårsløg, frisk basilikum (670 kcal) – ialt 1.585 kcal!

Men alt dét jeg har spist og drukket resten af dagen er virkelig slemt! Okay.. jeg kan lige så godt skrive det: Juice, rødvin, vindruer (ikke fordi der er noget galt med vindruer, men de er bare en del af “resten af dagen”), en isvaffel fra Rema1000 og en Magnum double caramel, en pose topstar mix, en rulle center og lidt pålægschokolade…….. ialt 2.935 kcal!

Det er så lige over 4.500 kcal, når det var meningen jeg skulle have 1.500 kcal.. Jeg ved godt, at kalorier ikke er alt, men det er stadig en god rettesnor, så jeg ved, om jeg gør det rigtigt.. Og der er bare intet rigtigt over dage som forrige torsdag!

Det værste er, når jeg tænker “Jeg har ikke tabt mig til min vejedag alligevel, så jeg kan lige så godt spise lige hvad jeg har lyst til….” I dag har jeg det faktisk lige omvendt, og det er heller ikke smart – for i dag havde jeg planlagt, at kæresten og jeg skulle have hver en burger fra det nye “Burger Anarchy”.. Men nu kan jeg ikke lade vær med at tænke, om det er dumt af mig, at spise usundt NU, når jeg ENDELIG er under 70 kg igen…? Jeg tænker, at jeg bare burde spise en sund salat istedet! For hvis jeg spist en burger, tager jeg på i vægt (og fuck nu vægten altså!), men det kan godt komme til at tage det meste af en uge at komme tilbage på sporet bagefter og jeg ved bare ikke om det er det værd? På den anden side, har jeg hele tiden vidst, at fredag eller lørdag skulle være min “eat-day” (ikke cheat-day!), og jeg skal jo tillade mig selv lidt engang imellem – der er jo ingen, der siger, at jeg skal gå helt amok! -hvilket jeg stadig virkelig arbejder på at lade vær med..

Jeg ved allerede, at jeg ender med at spise den her burger (som bare har at smage som et stykke af himlen!), men så håber jeg bare, at jeg slipper for den dårlige samvittighed bagefter! Der er bare så mange tanker, der flyver rundt i mit hoved.. Jeg vil rigtig gerne tabe mig – helst så hurtigt som muligt, men jeg er bare ikke typen, der kan skære alt usundt væk indtil jeg er slank..

Min kusine tabte sig en masse kilo for flere år siden.. Hun var så sej! Præcis modsat af mig – hun spiste KUN sundt og trænede virkelig meget og så også hurtige resultater.. Jeg kan faktisk huske en episode hos min tvillingesøster, hvor hun havde bagt chokoladekage og vi alle 3 tog et stykke.. Min kusine kunne næste ikke stoppe igen, men det endte med, at hun gik ud og spyttede alt det kage ud, hun havde i munden, fordi det pludselig gik op for hende, hvad hun var igang med.. Jeg tænker somme tider, det er ok at smage.. men kan man så godt stoppe igen? Åh alle de tanker!

Hej motivation, jeg har savnet dig

aeg_banan_pandekager

Jeg har ikke været helt på toppen i denne uge – især ikke sidst på ugen.. Og jeg har derfor heller ikke spist helt så sundt, som jeg gerne ville have gjort.. Og det er bare en ond cirkel.. Jo værre jeg har det, des dårligere spiser jeg og jo dårligere jeg spiser, des værre får jeg det.. Men af én eller anden ukendt årsag, har jeg det bedre her til aften – til trods for at jeg både har spist resten af kærestens sourcreme & onion chips OG over en halv plade mørk chokolade..! Måske er det fordi jeg har spist sundt resten af dagen? Måske er det fordi jeg har lyttet til en hypnose, der hjælper med mit vægttab? Måske er det fordi jeg har gået en lang tur, da solen kom frem her til aften? Jeg ved ikke hvorfor jeg pludselig er så meget mere positiv? Men det er SÅ dejligt, at jeg endelig igen bare er totalt positivt og motiveret!

I har sikkert også prøvet at have en dårlig dag, hvor man bare vågner og er i dårligt humør og alting bare er lort og dagen kun bliver værre og værre! Og det er så svært, at få vendt sit humør til det bedre, fordi man er så langt væk i en boble af negativitet, at man ikke engang kan huske, hvordan det er at være glad og positiv.. Og man har ingen energi, så man ORKER heller ikke at lave sund og lækker mad og man gider heller ikke at spise det, for man har kun lyst til fedt og sukker og verden er bare så dum og lortet og man smadrer sin lilletå ind i dørkarmen og har lyst til at lægge sig til at tude OG dø midt på stuegulvet..

Men endelig – her til aften – har positiviteten fundet vej til min hjerne, og jeg er pludselig topmotiveret og klar til at leve supersundt! Faktisk har jeg en plan om, at jeg skal leve lidt a la Sarah (fra Sarahs day) de næste 4 dage! Og så skal jeg se, hvor meget jeg mon når at tabe mig til på fredag – uuuh spændende! Til jer der ikke kender Sarah kan jeg bare sige, at jeg kommer til at leve rigtig meget af æg, laks, spinat, kylling og grøntsager!

Billedet er forresten af min morgenmad i dag: æg- og bananpandekager med ahornsirup! Hurtig “opskrift”: 2 æg og 1 banan blendes/moses og steges i små klatter på panden ved svag varme – værsgo!

Hvorfor er det så svært?

sundsundsund

I dag har jeg handlet, så jeg kan lave super sund mad! Men lige nu sidder jeg bare og har totalt tarvelige cravings.. Dagen startede ellers godt med røræg, cherrytomater og et glas multijuice! Så kom min dejlige tvilling, og vi spiste frokost ude i centeret – okseburgere UDEN pommes frites.. Well.. Knap så sundt.. Da jeg kom hjem, kom jeg i tanke om nogle blandede nødder, jeg købte i Rema1000 her den anden dag – og spiste resten (næsten 500 kcal).. Ups! Til aften lavede jeg kyllingesalat.. Men så fik jeg lyst til ALT muligt – så jeg endte med at skære en banan i skiver med lidt chokoladesovs og honning.. Og nu har jeg bare lyst til at gå ned på tanken og købe lidt af det hele! Overvejer at lave en kop varm kakao…. men det er bare endnu flere kalorier oveni alle de andre.. Måske skulle jeg bare gå i seng?!

Sarahs Day + vægtupdate uge 28

e9b0a500a4f83d81bd87086070b6d954

Sikke en uge! Jeg føler, at jeg har gjort alt rigtigt, men der er bare ikke sket noget som helst på vægten! Eller jo – den har svinget mellem 69,8 kg og 71,9 kg (ja jeg vejer mig hver dag!).. Sidste fredag viste vægten 70,0 kg – hurra for forstoppelse – ja sorry, men man taber sig bare ikke, når der kun kommer noget ind, men intet ud.. Det er ikke særlig motiverende, og når jeg bliver demotiveret og får lyst til at give op, er der større chance for, at jeg ender med at æde alt for meget junk!! Ups..

Når det sker, eller jeg har mega onde cravings, hjælper det faktisk at se Sarah’s videoer på Youtube! Jeg har siddet og set en del af hendes videoer her til aften, og det har totalt givet mig motivationen tilbage! Selvfølgelig skal jeg fortsætte! På et eller andet tidspunkt skal vægten nok gå nedad igen!

Jeg var fuldstændig idéforladt i forhold til maden og har spist ret mange kulhydrater – ikke at der er noget galt med kulhydrater, men det behøver måske ikke at være hovedparten af hvert eneste måltid.. Så ser jeg bare et par videoer på Sarah’s Youtube og så er jeg klar til at smide en masse kilo!! 😀 Hej motivation!

Vægt-update uge 27

vaegt_update_7_juli_2017

Mit hemmelige håb og mål på vægten til i dag var, at der var røget 1 kg siden sidste fredag.. Vægten sidste fredag viste 71,0 kg.. Og vægten i dag viste 70,0 kg! Jeg ved ikke, om jeg tør håbe på, at jeg kan gøre det igen? Jeg tror jeg vil give det et forsøg – HVIS det lykkes, og vægten viser 69,0 kg, er det min laveste vægt i  over 4,5 år!

Jeg har tænkt mig at fortsætte med den sunde/fornuftige mad – cirka 1.500 kcal om dagen og styrketræning 3 gange om ugen plus noget kondition – ikke noget vildt – fx. cykle på arbejde/ gå en lang tur osv..

Jeg var ellers kommet igang med at træne til 5 km løb, men det gik helt i stå for noget tid siden, da jeg blev syg af stress.. Måske skulle jeg prøve igen? 🙂 Jeg kunne lægge løbeturen før jeg skal styrketræne, på den måde får jeg gjort begge dele 3 gange om ugen! Det kræver jo ” bare”, at jeg sætter tid af til det.. Og det ville jo være dumt IKKE at gøre, nu når jeg så gerne vil tabe mig!

Jeg har forsøgt at tabe mig SÅ mange gange – hver gang har det føltes anderledes for mig, fordi jeg enten havde en ny indstilling til det, eller fordi jeg havde lært noget nyt, som jeg kunne bruge.. Denne gang føles alligevel en del anderledes end alle de andre gange, fordi jeg for første gang er mere fokuseret på træningen end på maden.. Selvfølgelig skal maden også være i orden! Men det har jeg brugt så mange år på at få styr på, at jeg nu kan fokusere på træningen, som jeg ellers aldrig har gjort så meget ud af.. Men nu prøver jeg at få opbygget lidt muskelmasse, så det hele ikke bare forsvinder, når jeg taber mig – og jeg prøver at få rørt mig noget mere i det hele taget.. Jeg ved bare, at det kommer til at gøre en forskel! Og det er også derfor, at jeg er sikker på, at det endelig kan lykkes mig at tabe de overflødige kilo!

Weight loss inspo #1

05

Jeg tror på, at man altid skal fokusere på dét man gerne vil have – derfor tjekker jeg sommetider tumblr, for der er så mange lækre billeder af smukke piger med beundringsværdie kroppe! Jeg tjekker også nogle gange pinterest.. Men jeg kan bedst lide tumblr.. Og så kan man ellers sidde og drømme sig til en ny krop 😉

Før og nu

vaegttab_foer_efter

Jeg har endnu ikke delt mine “før-billeder” med jer – af den simple grund, at jeg synes det er for flovt! Og jeg VED godt, at jeg ikke engang er tæt på at være fed, men det handler nok mere om, hvordan man selv føler det.. Og jeg føler selv, at jeg har været helt ufatteligt tyk! (Det har jeg også… men alt afhænger jo af øjet, der ser..) Men når man er 164 cm høj, så er man for tyk, når man vejer omkring 80 kg! (Medmindre man er bodybuilder!)

Mit “før-billede” er taget lige inden nytår sidste år.. Og faktisk er det ikke 100% mit “før-billede”, for min maxvægt var 81,4 kg! Men nu valgte jeg dette billede, fordi jeg tog det med det formål, at sammenligne mine billeder med netop den t-shirt på! (Jeg har også billeder i undertøj, med træningstøj og forskelligt tøj, som jeg ikke kan passe endnu..) Kun så jeg kan sammenligne, når jeg en dag kan passe tøjet..

Denne t-shirt er med vilje købt for lille.. Det er en størrelse small, men det er meningen, at den skal sidde løst.. Jeg kan langt fra passe den endnu, men det er fedt at se, at den ikke sidder så stramt længere!

vaegttab_foer_efter_2

Styrketræning og pizza

styrketraening

Jeg har jo en plan om, at få styrketrænet 3 gange om ugen: mandag, onsdag og fredag! Men jeg har ligget med influenza.. Så jeg fik først trænet i går.. Jeg har købt et hjemmetræningsprogram på Henrik Duer’s hjemmeside.. Det tager cirka 30 minutter at køre hans program igennem, men jeg har tilføjet forskellige øvelser, så nu tager programmet 50 minutter..

Jeg GAD virkelig ikke i går.. Men jeg tog træningstøjet på, og så gik jeg egentlig bare igang.. Og pludselig var det overstået!

I dag ville jeg lave laks til aftensmad – jeg er begyndt at gøre mere ud af, at forberede, hvad vi skal spise, ellers kan jeg godt ende med at spise noget “forkert” – og egentlig er der ikke noget der er forkert og forbudt, men jeg vil jo helst spise lækre, sunde ting hele tiden! Og hvis jeg har forberedt madplan, så er det bare såå meget lettere at holde!

Men da jeg stod ved køledisken i Rema1000 tidligere og kiggede på laks, blev jeg bare super nærrig! Jeg nægter at give 80 kroner for 4 små, frosne laksefileter!! Plejer de ikke at koster 50 kroner??? Så jeg købte dem ikke.. Og så brændte min hjerne bare sammen – hvad skulle jeg nu finde på?? Jeg kunne slet ikke tænke! Ringede til kæresten og han kunne da godt spise en pizza… Åh nej! Men jeg tog hjem uden mad.. Og så bestilte vi mad.. Min kæreste fik en pizza og jeg fik en salat med kylling! Jeg ved godt, at sådan en salat sikkert ikke er det sundeste i verden, men det er stadig meget bedre end at spise en hel pizza.. Og JO jeg kan sagtens inhalere en hel pizza!! Men det vil jeg ikke – jeg spiser bare sundt fra nu af (næsten)..

Jeg har besluttet, at jeg må vælge én dag – sikkert fredag eller lørdag – hvor jeg må spise noget mindre sundt.. Men ikke hele dagen! Jeg må vælge ét måltid fx. aftensmad og så spise pizza eller om aftenen og så spise noget slik.. Resten af ugen skal jeg spise så sundt som muligt!

salat_og_pizza