2. delmål nået

andet_delmaal_naaet

Endelig har jeg nået mit 2. delmål!! Det er helt underligt, at jeg endelig er under 70 kg.. Jeg har vejet mellem 70 kg og 80 kg siden 2013.. Jeg har kun lige været nede under 70 kg én dag – nemlig på min 30 års fødselsdag d. 3. august 2015.. Og det var kun fordi, jeg havde et væddemål med min mor, OG fordi jeg havde været på udrensningskur i 3 dage op til.. Denne gang har jeg spist sundt og fornuftigt..

Det er også anderledes denne gang.. Sidst var det et væddemål om at jeg skulle under 70 kg til min fødselsdag, og så snart jeg nåede dagen og var under 70 kg, gav jeg ligesom mere slip, og jeg tror faktisk, at jeg fik pizza 3 gange i den efterfølgende uge!!.. Og så røg hele vægttabet på gulvet..

Denne gang føler jeg jo ikke, at jeg er i mål.. Jeg skal ramme 65 kg 1. juni, men efterfølgende har jeg et mål om at komme ned på 60 kg.. Jeg har ikke lige sat en fast deadline, men jeg tænker omkring 1. september.. måske 15. september? Det finder jeg ud af senere.. Det bliver jo sværere at tabe sig, jo længere ned i vægt man kommer.. Og man bliver også mere og mere tilfreds med sig selv, så det er ikke engang sikkert, at jeg føler det er nødvendigt at ramme 60 kg!

Lige nu er jeg lidt splittet mellem at tænke, at jeg sagtens kan se, at jeg har tabt mig, og at jeg nogle gange slet ikke synes, at jeg kan se det.. Men jeg kan i hvert fald se på mine cm-mål, at jeg har tabt mig! Da jeg startede 10. december, målte min talje 95 cm, nu måler den 88 cm.. Og mine hofter målte 106 cm, nu måler de 101 cm.. Men det var i hvert fald helt underligt at se vægten i morges.. Jeg glæder mig til at se vægten fortsætte ned!

The Kardashian smoothie

min_dag_i_mad_00_kardashian_smoothie

Her er opskriften på den smoothie, som Kourtney Kardashian sværger til:

1 banan
½ avocado
1 håndfuld spinat
1 dl mandelmælk

Ingredienserne blendes bare og så er der morgenmad/snack!

Enjoy!

min_dag_i_mad_01

Min dag i mad

min_dag_i_mad_01

I dag tænkte jeg, at det kunne være sjovt at lave et indlæg med billeder af alt, hvad jeg har spist i dag.. Lige for tiden har jeg ikke noget jeg spiser fast, for jeg prøver hele tiden nye opskrifter, og jeg bruger ingredienser, som jeg aldrig har købt før – fx bruger jeg rigtig meget avocado – det har jeg aldrig spist før.. Og spinat.. Og nu også mandelmælk! Det købte jeg for første gang i går, fordi det skulle i min smoothie i dag.. Det er forresten min nr. 3 smoothie EVER.. De to første gange jeg har lavet en smoothie, tænkte jeg: “Aldrig igen skal jeg have en smoothie! Ad!”.. Men jeg måtte altså lige prøve “The Kardashian Smoothie”.. og den smager såååå meget bedre end de to foregående jeg lavede.. De var fyldt med bær.. Det er denne smoothie ikke! Jeg deler opskriften i morgen!

Min frokost bestod i dag af 2 spinatvafler, som jeg lavede for første gang i går – med røget ørred, avocado og tomat.. Og så kom jeg til at købe en lakridspibe, da jeg var nede for at handle tidligere! De stod helt oppe ved kassen og det er næsten det eneste lakrids jeg gider at spise..

min_dag_i_mad_02

Til aftensmad prøvede jeg igen en ny opskrift af for første gang.. Det hele røg bare på panden og selvom det lød en lille smule ulækkert, så prøvede jeg alligevel: Squash, (jeg brugte også en gul peberfrugt, som jeg havde liggende), en dåse tun og blandet babysalat – jeg tilføjede lidt tomatpure.. Det smagte meget bedre end jeg havde regnet med – men min kæreste, som kom op fra vaskekælderen, syntes der stank af kattemad.. haha.. well.. Til dessert fik jeg en squash-protein brownie, som jeg bagte tidligere i dag toppet med skyr og kanel.. Opskrift kommer senere..

min_dag_i_mad_03

Jeg har i alt fået 1.100 kalorier i dag og jo det er for lidt! Jeg var bare ikke hjemme, så det passede med, at jeg kunne nå et mellemmåltid også.. Jeg vil rigtig gerne holde mig på omkring 1.500 kalorier, mens jeg taber mig! Det er lidt svært at holde mig på præcis 1.500 kalorier, når jeg prøver en masse nye opskrifter – for jeg ved ikke, hvor mange kalorier, der er i maden, før jeg har lavet den.. Så selvom jeg har fyldt min tallerken til både frokost og aftensmad, så var der ikke særlig mange kalorier i retterne..

Ikke den sædvanlige shopping

helsebixenshopping

Fredag eftermiddag – omkring klokken 14:30 – klikkede jeg et par ting hjem fra Helsebixen.. 2 timer senere får jeg en mail om, at de har afsendt min ordre, og klokken 01:40 i nat fik jeg en mail om, at de har forsøgt at aflevere min pakke (de har nok ikke ringet på, for hverken min kæreste eller jeg har hørt noget), men lidt i 8 i morges fik jeg en mail om, at jeg kunne hente min pakke i en pakkeshop, lige ovre på den anden side af vejen fra hvor jeg bor!! Det kalder jeg altså hurtig levering! Jeg havde regnet med at modtage mine ting engang midt i næste uge.. 😉

Det er første gang jeg køber disse produkter.. Det eneste jeg allerede har er kokosolie.. Men jeg har ikke kunnet finde en “økologisk ekstra jomfru kokosolie” andre steder end på nettet.. Flere af de ting jeg har købt, har jeg set hos forskellige Youtubere, der går op i sundhed, økologi og raw food.. Jeg har ladet mig inspirere til flere retter og har derfor også købt disse ting, som jeg ellers normalt ikke ville købe, fordi man kan lave en masse lækre ting med lavt kulhydrat- og kalorieindhold..

Jeg har købt: kakaopulver (til varm kakao, pandekager, kager, vafler osv.), kokosmel – ikke den slags der er på flødeboller! (til bagning, og så vil jeg, se om jeg kan bruge det istedet for mandelmel og spare op til 300 kcal pr 100 g!), kokosolie (til stegning, bagning og til at putte i varm kakao), mælkebøtte te (fordi jeg har læst, at det blandt andet er godt for fordøjelsen og renser ud), og så har jeg købt (og spist – ups!) 2 slags chokolade fra Loving Earth med karamelsmag.. Det var egentlig mest, fordi jeg var nysgerrig – de smagte begge to godt! Men jeg tror ikke jeg køber dem igen, for de kostede 20 kroner for 30 g.. Så køber jeg hellere en god, mørk chokolade.. Men det gode ved disse produkter er, at de er naturlige – der er ikke tilføjet en masse kunstige ting og sager, og det kan jeg faktisk rigtig godt lide!